Saturday, September 17, 2011

doa

Ya Allah, aku berbuat baik kepada orang lain, tanpa niat supaya mereka beri balasan baik kepada aku.  Aku berbuat baik kepada insan lain, semata-mata kerana suruhanMu Ya Allah. Semata-mata kerana itulah yang dituntut olehMu.  Aku hanya menanti balasan baik dari Mu. Kalau tak dapat didunia ini, aku percaya akan mendapat di akhirat nanti.  Sesungguhnya aku percaya, tentulah balasan diakhirat itu adalah lebih baik. 

إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ ٱللَّهِ لَا نُرِ‌يدُ مِنكُمْ جَزَآءً وَلَا شُكُورً‌ا 
"(sambil berkata dengan lidah atau dengan hati): Sesungguhnya kami memberi makan kepada kamu kerana Allah semata-mata; kami tidak berkehendakkan sebarang balasan, dari kamu atau ucapan terima kasih, 
Al Insaan:(9)

Kerana itu juga Ya Allah, aku berdoa semoga aku ni tergolong dalam golongan orang-orang yang benar-benar ikhlas, dalam memberi pertolongan, sedeqah, hadiah...Ya Allah, jadikanlah aku seorang yang benar-benar ikhlas.

No comments:

Post a Comment